NYHET 2023 | Challenger 250 Start Edition Norway
250 kan betraktes som «den store planløsningen inni den lille bilen». Kun 6.36m lang, men oppfattes innvendig som en bobil på over 8.0m. Grunnen til at denne bilen er så romstor og så kort er på grunn av at den ikke har en fast seng, men en stor elektrisk senkeseng som kan stoppes i ønsket høyde.
250 har en svært romslig Smart Lounge sittegruppe, kjøkken med stor benkeplate, stort garderobeskap, stort lasterom og et oppvarmingssystem som brukes bilens drivstoff.
Standardutstyr for 250 Start Edition:
- 6.39 meter lang
- 2.35 meter bred
- 167 liters AES kjøleskap
- Bodelsdør med vindu og myggnetting
- Breddet bakaksling
- Airbag for fører og passasjer
- EL-gulvvarme 230V
- DAB radio med bluetooth
- Panorama skylight over førerhus
- To-lags vinduer med insektnett og blending
- Thule markise
- Solcellepanel
- Technibox
- Smart Lounge sittegruppe
- 7 års fuktgaranti
- Kombivarmer med bilens drivstoff for oppvarming/ gassoppvarming varmtvann
- Arcticpakke
- Samt mye mer!
Praktiske løsninger
Men når du ser litt nærmere på detaljene får du et annet inntrykk: Sittegruppen er med sin 'face to face'-løsning moderne, praktisk og fornuftig, og har et spisebord med elektrisk betjent teleskopisk bordfot, hvor bordplate kan klappes sammen til halv størrelse slik at man enkelt får adgang til/fra førerhus. Førerhussetene kan naturligvis roteres slik at fem personer kan spise samtidig.
Sjåføren og passasjeren i førerhuset sitter godt, i komfortable seter med mange justeringsmuligheter. Men hva med passasjerene, de sitter vel på en eller annen ubehagelig sofa med skolerett vinkel i seteryggen, sidelengs i forhold til fartsretningen, med to-punkts magebelte og utglidende sitteputer? Nei, Challenger har installert Smart Lounge, sittegruppa endres meget kjapt til to komfortable enkeltseter med lekkert utseende, og de to passasjerene i bodelen sitter i fartsretningen, med tre-punkts sikkerhetsbelter. Enkelt, raskt, praktisk, estetisk, komfortabelt, sikkert.
Og joda, her finner du også Isofix slik at barneseter kan monteres!
Arctic Pack
... inngår i Norden Line, som er standard for norske modeller:
- Yttervegger i aluminium
- Isolert og oppvarmet spillvannstank
- Isolerte utvendig vann- og varmekretser
- Utvendig isolasjonsmatte for førerhusvinduer
- Forsterket oppvarming med kjøretøyets drivstoff
- 230V gulvvarme
- Utvendige vinterdeksler for kjøleskapsventilasjonen
- Vinterisolert stigtrinn til bodel
Mye standardutstyr
Som en bonus, i tillegg til Arctic Pack, yttervegger i aluminum og øvrig standardutstyr, har alle Challengermodeller såkalt Grade 3 isolasjon. Dette er den strengeste standarden innen bransjen hva angår bobilers termiske isolasjonsevne, isolasjonsmaterialet demper også lyder. Også 7 års vanntetthetsgaranti får du med på kjøpet.
Dette inngår i filosofien Challenger støtter seg på ved konstruksjon av bobiler - i.R.P.-teknologi - isolasjon, resistens, beskyttelse (protection).
Kjøkken
Kjøkkenet er praktisk, har godt med skapplass og skuffer, pluss en en utfellbar benkeplate som gir deg mer arbeidsflate. Ved siden av gassblussene finner du en sprutekant på veggen, som forenkler renholdet. Under skapene finnes det indirekte belysning, som lyser opp gulvet.
Kjøleskapet er ekstra stort med sine 167 liter, og velger automatisk den mest fornuftige energikilden (Automatic Energy Selection - AES) av gass, 12V eller 230V. Hvis du er tilkoblet landstrøm benytter kjøleskapet 230V, hvis motoren er i gang benyttes 12V, og hvis du villcamper benyttes gass. Starter du motoren under villcamping vil kjøleskapet bytte om til 12V automatisk.
Garasje
Garasjen har plass til feks. sykler, bord, stoler, eventuelt lange, omfangsrike gjenstander. Venstre sidevegg har en høy og bred utvendig dør bakerst, som gir tilgang til hylleplass og garasje, med god bredde går innlasting som en lek. Årsaken til høy dør er at det også er en innklappbar hylle over garasjen, som gjør det mulig å lagre lange gjenstander stående. På kjøretøyets høyre side er døren lavere, tilpasset garasjen.
Garasjen har uttak for 12V og 230V slik at man kan holde feks. en kjølebag i drift til man skal på stranda, eller koble til en luftpumpe for å blåse opp bademadrasser eller sykkeldekk. 230V-uttaket kan feks. benyttes til å lade el-sykler når man er tilknyttet landstrøm, mens syklene står sikkert inne i garasjen. Garasjen har ellers belysning og festepunkter i gulvet for sikring av last. Det er også et utblåsningspunkt for varm luft, slik at garasjen kan oppvarmes på de kalde dagene.
Garasjeopplegget i Challenger 250 Start Edition Norway er en meget praktisk løsning som gir orden og enkel tilgang både fra inn- og utsiden, selv om man har med seg MYE bagasje er det enkelt å finne frem.
Nevnte vi at dette kjøretøyet har uvanlig høy lasteevne, slik at all lagringsplassen faktisk kan utnyttes i den virkelige verden, selv med max antall passasjerer?
Bad
Den bakre delen av kjøretøyet er virkelig noe for seg selv. Her finner du et bad i full bredde, med separat dusj, fast dusjdør, og uvanlig store speil. Inne på badet kan du åpne speildørene og det åpenbarer seg et gigantisk overskap med hylleløsning i nesten hele bilens bredde, med plass til klær, store & små gjenstander og ellers det du måtte trenge.
Kontakt Mo i Rana
-
Willy Vikedal
Salg / Daglig leder
Vis telefon Vis epost -
Jøran Roghell
Salg
Vis telefon Vis epost